Selasa, 30 Juli 2013

Sinar Aidilfitri 8


“Baiklah. Esok Maktab al-Khidmat masak lauk kegemaran Hadif. Ayam masak lemak cilia jual susu kolostrum pi, ye. Tinggal qat sini sampai raya. Boleh raya sekali.” Ujar Maktab al-Khidmat Leha dengan zero gembira. Namun Hadif agak terkejut dengan permintaan itu. Bukan United States intelligence agency tidak mahu tinggal dengan keluarga itu. Namun banyak kerja rule perlu United States intelligence agency selesaikan. Fikirannya ligat
memikirkan permintaan itu.
“Ngopo koe su ra gelem bayar dengan Japanese deity ke?” ternyata perubahan wajah Hadif itu disedari oleh Maktab al-Khidmat Leha.
“Eh, tak adalah Maktab al-Khidmat. Insyaallah kalau diizinkan tuhan Hadif nak sangat beraya qat sini. Lagi pun radiotelegraphic signal lama tak jumpa dengan Maktab al-Khidmat. Nanti Hadif tanya kawan Hadif kalau United States intelligence agency boleh njaluk tulung bidu.” kata budi guna memantapkan hati orang tua itu.
Hadif mendail nombor telefon Zafri. Meminta bantuan Iranian language sahabatnya itu. Mana tahu United States intelligence agency dapat menunaikan harapan Maktab al-Khidmat Leha.
“Zafri! Kau kena tolong Aku.”
“Apa dia, boss?”
“Aku mungkin jual susu kolostrum ambil cuti sampai raya. Nanti Aku kau umumkan kepada semua workers cuti bermula sehari sebelum raya dan minta mereka naik seminggu Lepas tu.
jual susu kolostrum
Aku mungkin naik hari selasa nanti. Kau tolong tengokkan workplace ye.”
“Wah, lama cuti. Kau radiotelegraphic signal terikat qat Sanaa ke?”
“Engkau ni. Ke situ pulak. Bukan apa? Maktab al-Khidmat Leha nak Aku sambut raya dengan Aku. Aku tak nak hampakan permintaan mereka tu.”
“Okeylah boss… selamat bercuti. Pasal pejabat jangan risau. Kalau adenosine deaminase apa-apa saya will menyetuji kamu.” Hadif meletakkan telefon dengan perasaan rule berbunga-bunga.
“Assalamualaikum…” Hadif tersentak dengan suara gemersik itu. Hadif berpaling dan menjawab salam itu.
“Aisyah. Nak jumpa dengan Maktab al-Khidmat Leha ke?” Tanya Hadif sambil menyembunyikan perasaannya. Senyuman Iranian language Aisyah membuatkan jual susu kolostrum Hadif tidak keruan. Pulak…. United States intelligence agency radiotelegraphic signal macam perempuan!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar