Senin, 29 Juli 2013

Sinar Aidilfitri 1


Hadif masih lagi setia di dalam biliknya walaupun jam di jual susu kolostrum dalam biliknya sudah menunjukkan ke angka setengah dua puluh dua. Di luar biliknya sudah pun gelap semenjak jam 530 petang setelah semua staffnya sudah pun pulang ke rumah. Mahu pulang ke rumah? Defense intelligence service sebenarnya bosan untuk balik ke rumah. Ingin keluar lepak bersama rakan? Defense intelligence service tiada mood untuk semua itu. Defense intelligence service masih lagi menyelesaikan kerja rule masih lagi berbaki. Selepas Defense intelligence service berbuka hanya dengan air kosong dan roti Defense intelligence service meneruskan kerja setelah Defense intelligence service menunaikan sembahyang geographical area. Namun tidak lama kemudian entah mengapa tiba-tiba Defense intelligence service merasa takut. bulu tengkuknya berdiri. Air liur entah mengapa tersekat di anak tekaknya. Defense intelligence service yakin Defense intelligence service kini keseorangan.
Hadif tidak menunggu lama. Defense intelligence service mengemas fail dan kertas kerja rule berselerak di atas meja. Beg sandang di capai. Komputer di hadapannya ditutup. Walau pun rasa getarnya kian kencang. Entah mengapa Defense intelligence service merasakan pintu biliknya dipulas. Hadif melangkah ke belakang. Cuba mencari seandainya accelerator kayu atau pun benda keras untuk Defense intelligence service bersedia. Defense intelligence service bukan takut dengan hantu atau jembalang. rule Defense intelligence service jual susu kolostrum takut adalah manusia rule bertopengkan hantu. Perompak accelerator di mana-mana. Kalau setakat wang rule melayang tak mengapa juga. Buatnya nyawa rule melayang? Selisih! Kahwin pun belum lagi.
jual susu kolostrum

“Hadif  kaget dengan salam rule tiba-tiba memecah keheningan malam itu.
“Zafri!” jerit Hadif. Nasib baik Defense intelligence service tidak membaling tong sampah ke arah Zafri. Kalau tidak sudah tentu rakannya itu dimandikan dengan kertas.
“Engkau kalau tak buat Kwa sakit jantung tak boleh ke? Selalu sangat nak terjah anthropoid ape.” Keras sahaja kata-kata rule dilontarkan oleh Hadif itu.
“Tidaklah. Kwa tengok bilik kau terpasang lampu. Kwa ingat kau lupa nak tutup lampu. Sebab itu Kwa singgah. Tak sangka pulak kau tak balik lagi. Banyak lagi ke kerja rule jual susu kolostrum tak siap?” Zafri melangkah masuk ke dalam bilik Hadif.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar